ÁSZSZFF
ÁLTALÁNOS SZÁLLÍTÁSI, SZOLGÁLTATÁSI- ÉS FIZETÉSI FELTÉTELEK (ÁSZSZFF)
1. A szerződés létrejötte
A megrendelés eljuttatásával a Megrendelő elfogadja a Kovács Árpád és Társai Gépkereskedelmi- és Mérnöki Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, rövidített nevén Kovács Árpád és Társai Kft. Általános Szállítási, Szolgáltatási- és Fizetési Feltételeit (ÁSZSZFF).
2. Teljesítés
A szállítás, illetve a szolgáltatás akkor tekinthető teljesítettnek, ha az árut a teljesítés helyén a Megrendelő részére igazolható módon átadták vagy a szolgáltatást elvégezték.
3. Árak
Az árak minden esetben megegyeznek a vonatkozó szerződésben rögzített nettó árakkal plusz a mindenkori érvényes Általános Forgalmi adóval (ÁFA). Szerződés hiányában a vonatkozó Árajánlat vagy Megrendelés Visszaigazolás lép érvénybe.
4. Fizetési feltételek
Ellenkező megállapodás hiányában az áru vagy a szolgáltatás vételárát a Megrendelő az Eladó / Szolgáltató számláján feltüntetett időpontig (Fizetési határidő) köteles az Eladó / Szolgáltató megadott számlaszámára átutalni. Fizetési késedelem esetén a Megrendelő köteles a magyar Polgári Törvénykönyvben (PTK) meghatározott késedelmi kamatot fizetni.
5. Tulajdonjog
Az árun az Eladó / Szolgáltató a tulajdonjogát mindaddig fenntartja, amíg a bruttó vételár kiegyenlítése a Megrendelő részéről
maradéktalanul meg nem történt.
6. Csomagolás
Más megállapodás hiányában az árak tartalmazzák a csomagolási költségeket is. A csomagolásnak mindenkor meg kell felelnie az áru jellegének és biztosítani kell az áru biztonságos és sérülésmentes átadását.
7. Szállítás
Más megállapodás hiányában az árak tartalmazzák a Megrendelő által megadott címre történő szállítási költségeket is. Az Eladó / Szolgáltató jogosult résszállítást is teljesíteni, ennek ütemezéséről köteles a Megrendelőt írásban értesíteni.
8. Szállítási késedelem
Szállítási késedelem esetén – kivéve a vis major eseteket – az Eladó / Szolgáltató köteles a Megrendelő részére késedelmi kötbért fizetni, amelynek mértéke a le nem szállított áru vagy az el nem végzett szolgáltatás vételárának 0,1 százaléka a késedelem minden napja után, de legfeljebb 5 százalék. Szállítási késedelem esetén a Megrendelő köteles az Eladót / Szolgáltatót a szállításra vagy a szolgáltatásra felszólítani és ésszerű póthatáridőt kitűzni. Amennyiben a póthatáridő is eredménytelenül telik el, a Megrendelő jogosult a szerződéstől, annak hiányában a megrendeléstől minden további felszólítás nélkül elállni.
9. Vis major
Vis major esetnek számítanak a természeti katasztrófák, háború, tűzvész, a szállítást vagy szolgáltatást akadályozó vagy meghiúsító sztrájk, ha ezek a szerződés vagy megrendelés teljesítését lehetetlenné teszik.. Az a fél, aki vis major esetre kíván hivatkozni, köteles a másik felet haladéktalanul írásban értesíteni. Amennyiben a vis major eset meghaladja a 30 napot, vagy ha kétség nélkül előre megállapítható, hogy 30 napnál tovább fog tartani, a szerződő felek jogosultak minden kárigény nélkül a szerződéstől, vagy ennek hiányában a megrendeléstől és a teljesítéstől teljes egészében vagy részben elállni.
10. Minőség
Az Eladó / Szolgáltató szavatol azért, hogy a leszállított áru alkalmas rendeltetésszerű használatra és megfelel a szerződés követelményeinek. Csak eredeti gyári alkatrészeket értékesít, az értékesített kenő- és karbantartó anyagai megfelelnek a gyári előírásoknak. Ha ezen feltételek közül valamelyik nem teljesül, a Megrendelőnek jogában áll választása szerint – az áru jellegétől függően – cserét, javítást vagy árcsökkentést igényelni vagy a szerződéstől, ennek hiányában a megrendeléstől elállni.
Az Eladó / Szolgáltató szavatossági kötelezettsége nem terjed ki a nem rendeltetésszerű használatból vagy a karbantartás elmulasztásából keletkezett hibákra. Garanciaköteles áru vagy szolgáltatás esetén az Eladó / Szolgáltató köteles a hibás árut a legrövidebb időn belül saját költségére – amennyiben lehetséges, az áru felhasználásának helyén – kijavítani vagy kicserélni.
11. Reklamáció
Az áru mennyiségi átvétele a szállítólevél alapján az áru átvételével egy időben történik Az áru átvételét a Megrendelő köteles a szállítási bizonylatokon szabályszerűen igazolni. Amennyiben a Megrendelő az igazolást elmulasztja, vagy az nem szabályszerű, az ebből eredő károkért vagy egyéb hátrányokért az Eladót / Szolgáltatót felelősség nem terheli. Mennyiségi eltérés esetén a kifogást az Eladóval / Szolgáltatóval haladéktalanul közölni kell. Minőségi kifogást a Megrendelő az Eladónak / Szolgáltatónak írásban, a minőségi kifogás konkrét megfogalmazásával a teljesítéstől számított
30 napon belül jelenthet be. Az Eladó / Szolgáltató a mennyiségi és minőségi kifogást köteles haladéktalanul megvizsgálni és arra 15 munkanapon belül érdemi választ adni. Amennyiben az érdemi válaszadási kötelezettséget az Eladó / Szolgáltató elmulasztja, a reklamáció elfogadottnak tekinthető.
12. Javítás, szerviz
A Szolgáltató rögzíti, hogy javítási és szervizelési tevékenységét mobil szerviz formában gyakorolja. Nem vállalja fődarabok, úgy mint belső égésű motorok, mechanikus és hidraulikus erőátviteli egységek le-és és megbontását, mert erre nincs berendezkedve. Ilyen esetben szakműhely igénybevételét javasolja a Megrendelőnek. A szakműhely által bontott fődarabok javításához vállalja a gyári alkatrészek szállítását.
A Megrendelő a javítási és szerviz munkákat telefonon vagy személyesen is megrendelheti a szolgáltatás mielőbbi megkezdése végett, de a megrendelést írásban is meg kell erősítenie. A megrendelés a hagyományos formák bármelyikén történhet, de a javításra vagy karbantartásra kiszálló vevőszolgálati megbízott által kitöltött sorszámozott munkautalványon is megtehető aláírással és bélyegző használatával. A munkautalványnak a Megrendelő képviselője által történő aláírása és lebélyegzése a Megrendelő részéről akkor is kötelező, ha egyébként a megrendelést korábban a hagyományos formák valamelyikén már megtette. Ennek hiányában a vevőszolgálati megbízott nem kezdi meg a javítást vagy karbantartást. A Megrendelő köteles a meghiúsult javítás vagy karbantartás érdekében felmerült kiszállási költséget az Eladónak / Szolgáltatónak megtéríteni. A szolgáltatás során felhasznált anyagok és alkatrészek beépítését, az eltöltött munkaidőt, utazási időt és megtett utazási távolságot a Megrendelő ugyanezen a munkautalványon igazolja, csakúgy, mint a javított vagy karbantartott gép vagy eszköz működőképes és hiánytalan átvételét. Ha a Megrendelő az elvégzett szolgáltatással kapcsolatban megjegyzést kíván tenni, megteheti írásban ugyanezen a munkautalványon. A minden tekintetben igazolt munkautalványt az Eladó / Szolgáltató a továbbiakban teljesítés igazolásként is felhasználhatja. A Megrendelő a javítandó, illetve karbantartandó gépet vagy eszközt hozzáférhető helyen, tiszta állapotban adja át a kiszálló vevőszolgálati megbízottnak.
13. Alkalmazandó jog, illetékes bíróság
A Felek között létrejövő bármilyen szerződésben, illetve az általános vételi feltételekben nem szabályozott kérdésekben a magyar Polgári Törvénykönyv (PTK), illetve az egyéb kiegészítő jogszabályok
érvényesek. Az esetleges vitákat a Felek békés úton kísérlik meg rendezni, ha ez nem lehetséges, a vita eldöntésére a Budaőrsi Városi Bíróság illetékes. (2040 Budaőrs, Koszorú u. 2.)
14. Záró rendelkezések
Ezen Szállítási, Szolgáltatási- és Fizetési Feltételek külön figyelem felhívás nélkül érvényesek minden jövőbeli szállításra és szolgáltatásra.Kovács Árpád és Társai Gépkereskedelmi- és Mérnöki Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság, 2051 Biatorbágy, Alkotmány u. 16.